class mrpt::vision::pnp::lhm¶
Chandra Mangipudi
10/08/16
#include </home/jlblanco/mrpt/libs/vision/src/pnp/lhm.h> class lhm { public: // construction lhm( Eigen::MatrixXd obj_pts_, Eigen::MatrixXd img_pts_, Eigen::MatrixXd cam_, int n0 ); // methods bool compute_pose(Eigen::Ref<Eigen::Matrix3d> R_, Eigen::Ref<Eigen::Vector3d> t_); void absKernel(); void estimate_t(); void xform(); Eigen::Matrix4d qMatQ(Eigen::VectorXd q); Eigen::Matrix4d qMatW(Eigen::VectorXd q); };
Construction¶
lhm( Eigen::MatrixXd obj_pts_, Eigen::MatrixXd img_pts_, Eigen::MatrixXd cam_, int n0 )
Number of 2d/3d correspondences.
Constructor for the LHM class
Methods¶
bool compute_pose( Eigen::Ref<Eigen::Matrix3d> R_, Eigen::Ref<Eigen::Vector3d> t_ )
Function to compute pose using LHM PnP algorithm.
Parameters:
Rotation matrix |
|
Trnaslation Vector |
Returns:
Success flag
void absKernel()
Function to compute pose during an iteration.
void estimate_t()
Function to estimate translation given an estimated rotation matrix.
void xform()
Transform object points in Body frame (Landmark Frame) to estimated Camera Frame.
Eigen::Matrix4d qMatQ(Eigen::VectorXd q)
Iternal Function of quaternion.
Parameters:
q |
Quaternion |
Returns:
Eigen::Matrix4d qMatW(Eigen::VectorXd q)
Iternal Function of quaternion.
Parameters:
q |
Quaternion |
Returns: